Mijn abonnement

Vragen over je abonnement bij Gerust?

Opgelet – In sommige regio’s kan de gemiddelde wachttijd voor een installatie is 10 werkdagen. Indien het personenalarm met hoogdringendheid is gewenst, gelieve dan even telefonisch contact met ons op te nemen. Gerust doet er alles aan alle installaties weer tijdig te verwerken. 

Hieronder schetsen we het antwoord op enkele belangrijke vragen.
Vond je geen antwoord op je vragen: check zeker onze veelgestelde vragen.

Je hebt een vraag over je factuur

Heb je een vraag over je factuur of betaling, twijfel dan niet om contact op te nemen via info@gerustzorgcentrale.be. Je kan ons ook telefonisch bereiken op 0800 8 55 22.

Op dit moment kunnen onze wachttijden echter hoog oplopen. We doen er alles aan op dit op korte termijn te herstellen. Twijfel niet om ons intussen per e-mail te contacteren en je mag binnen de 2 werkdagen een antwoord verwachten op uw vraag.

Indien je vragen hebt over betalingen en facturen tot en met december 2021, dan neemt je best contact op met de vorige beheerder. Je kunt contactgegevens vinden op de facturen zelf.

Je abonnement wijzigen

Voldoet je huidige abonnement niet langer aan je noden? Wil je graag veranderen van een personenalarm in je huis naar een mobiel personenalarm (met locatiebepaling)? Of wil je enkele slimme uitbreidingen aanschaffen?
Vul ons online contactformulier in om je abonnement te laten aanpassen.

Als een medewerker moet langskomen om je personenalarm te wijzigen, wordt een interventiekost aangerekend (de tarieven vind je hier).

Je dossier aanpassen: verhuis, nieuwe mantelzorger…

Staat er een verhuis gepland? Veranderen je mantelzorgers of is een andere aanpassing aan je dossier nodig?
Verwittig zo snel mogelijk Gerust. Vul ons online contactformulier in en wij verwerken de aanpassing zo snel mogelijk.

Technisch defect melden?

Ondervind of vermoed je technische problemen aan je alarmtoestel?
Aarzel niet en contacteer ons zo snel mogelijk!
Je kunt melding doen via de provinciale contactgegevens onderaan deze pagina of rechtstreeks via ons online contactformulier.

Je abonnement stopzetten

Wens je niet langer gebruik te maken van je personenalarm?
Geef ons dan een seintje via de provinciale contactgegevens onderaan de pagina of vul ons online contactformulier in.

Breng je alarmtoestel zo spoedig mogelijk binnen in één van onze inleverlocaties. Je kan hiervoor langsgaan bij een Thuiszorgwinkel van Goed. Let op: enkel de Thuiszorgwinkels ontvangen de toestellen. Een Goed Apotheek niet. Wie in de provincie Antwerpen of Limburg woont kan ook terecht bij een afdeling van het Wit-Gele Kruis.

Als je kiest voor het ophalen van het toestel door onze medewerkers, wordt een ophaalkost aangerekend (de lijst met tarieven vind je hier).

Tip: Wat moet je binnenbrengen om je abonnement correct stop te zetten?

  • Het alarmtoestel
  • De transformator of voeding
  • De telefoonkabel
  • De alarmknop incl. polsband, sleutelhanger of halsketting
  • De externe antenne (bij persoonlijk alarm met simkaart)
  • De slimme uitbreidingen (indien aanwezig)

Opgelet: Om technische problemen te vermijden is het erg belangrijk om EERST de fiche aan het toestel uit te trekken alvorens het toestel uit het stopcontact te nemen.

Contacteer ons

Provincie Antwerpen: bel 014-24 41 07 of mail antwerpen@gerustzorgcentrale.be
Provincie Oost-Vlaanderen: bel 09-26 56 900 of mail oostvlaanderen@gerustzorgcentrale.be
Provincie West-Vlaanderen: bel 050-63 40 04 of mail westvlaanderen@gerustzorgcentrale.be
Provincie Limburg: bel 089-55 84 80 of mail limburg@gerustzorgcentrale.be
Provincie Vlaams-Brabant: bel 016-66 06 03 of mail vlaamsbrabant@gerustzorgcentrale.be

* = verplichte velden